Review Pionul #3: Travelin' - Calatorii cu peripetii

Postat de Daniel 03/02/2019 0 Comentarii Reviews,

Travelin' este un joc de carti simpatic si accesibil, realizat de catre un american foarte de treaba, Eli Lester pe numele lui, care s-a mutat in Romania de mai multi ani. Jocul este despre calatorii prin Europa, scopul jucatorilor fiind acela de a calatori in cat mai multe tari folosind diverse mijloace de transport (autocar, tren sau avion). Cine calatoreste primul in 5 tari, inchide instant jocul.

In fiecare tura, jucatorii au la dispozitie o singura actiune, ce poate fi ori sa calatoreasca intr-o alta tara folosind mijloace de transport suficiente (exista o harta care indica distantele dintre tari), ori sa joace o actiune, fie din cartile din mana, fie de pe tarile unde deja a calatorit (fiecare tara ofera o actiune specifica).

Jocul este foarte usor de inteles, dar ofera suficiente decizii strategice astfel incat sa ii tina "in priza" si pe cei mai experimentati. Ilustratiile de pe carti sunt amuzante, iar tipurile de actiuni sunt foarte variate si tematice, de la soferi de taxi pusi pe ciupeala si suveniruri kitsch-oase, pana la kebab-uri stricate care altereaza punctajul final. Ce trebuie mentionat insa este ca in joc se afla multe tipuri de actiuni cu care competitorii le pot incurca planurile celorlalti, insa durata unui joc este suficient de scurta incat sa nu genereze frustrari prea mari (circa 30 minute/partida).

In concluzie, recomandam acest joc atat incepatorilor, cat si colectionarilor care mai au nevoie si de cate un "filler" pentru relaxare sau cand asteapta intarziatii. Travelin' este un joc ieftin, usor de transportat, cu rejucabilitate mare si care are acel ceva care prinde, specific jocurilor populare din categoria Colonistii din Catan, Ticket to Ride sau Carcassonne.

Un video in care puteti invata cum se joaca il gasiti aici