Play|Story|Short #10: Dice Forge - Primul turneu legal al Marelui Comitet de Măsluire în Masă

Postat de Sergiu Nastrut 18/02/2020 0 Comentarii Reviews,

 

Play|Story|Short #10: Dice Forge - Primul turneu legal al Marelui Comitet de Măsluire în Masă

 

Dice Forge vine cu o găselniță ce vrea să reducă volumul de noroc al unei partide de joc, revoluționând unul dintre elementele de care foarte mulți nici măcar nu vor s-audă: zarul. Așadar, jocul îți înțelege frustrarea unei aruncări neașteptate și te lasă să ți-l construiești tu însuți. Fiind singura sursă de venit, ai acum șansa să-ți învârți zarurile după bunul tău plac, iar dacă una dintre fețe se tot dă în stambă la fiecare aruncare și nu-ți oferă prea multe în schimb, o poți schimba ca pe șosete - ei bine, nici chiar așa, ci mai degrabă ca și cum te-ai fi săturat de faianța din bucătărie și te hotărăști subit să pui mâna pe daltă, de vreme ce e nevoie de o schimbare de decor.

 

PL♟️Y

Număr de jucători: 2-4

Durata jocului: 45 minute

Complexitate: 1.95/5.00

Mecanisme: Zaruri, Extragere de cărți, Gestionarea cărților

Extensii: Dice Forge: Rebellion [2019]

 
 
 

STORY

În Imperiul Muritorilor e forfotă mare. Anul imperial J2438.57 aduce cu sine startul Turneului Celor 7 Insule, iar dacă în oricare alt an obișnuit lupta pentru supraviețuire este o chestiune la ordinea zilei, împingând oamenii spre fel și fel de îndeletniciri meschine și mișelești, în anii turneelor orice formă de viață își scutură praful acestui trai aspru și scoate la iveală ultimul strop de vitejie și curaj. Pentru că, Turneul Celor 7 Insule culminează cu un premiu greu de crezut: șansa unui singur muritor de a deveni semizeu, iar pentru a fi acceptat în turneu, fiecare concurent trebuie să prezinte dovada unui fapt eroic. De-ai fi parte din juriul acestei preselecții, ți s-ar lumina zilele și-ai fi ferm convins că mai există încă speranță pentru omenire.

 

Odată definită această listă, stratosfera se despică-n două, iar Cele 7 Insule și Marele Sanctuar apar ca din senin, în alai de tunet și fulger, auroră și eclipsă. În același timp, Cele 2 Zaruri, artefactele de care vor depinde victoria ta, îți sunt înmânate. Iar din acel moment, indiferent că te identifici cu mitologia sumeriană, greacă sau asgardiană, jertfele din sanctuar, aurul și fărâmele de Lună sau de Soare sunt singurele care te vor pregăti pentru înfruntările cu Marele Urs, Hidra, Tritonul sau Minotaurul din mirajul Celor 7 Insule. Și ăsta-i doar începutul. Îți fierbe sângele-ndeajuns în vene încât să fii proclamat cel mai vrednic muritor?

 

Mult noroc – asta dacă nu-ți mai rămâne nici o credință decât șansa!

 
 
 

SHORT

Adresându-se cu ușurință publicului larg prin gradul redus de complexitate, Dice Forge îți va rămâne impregnat în memorie tocmai prin atracția lui centrală: zarurile. Pe lângă mecanismul unic de forjare al zarurilor, Dice Forge vine și cu un teanc de cărți dispuse în dreptul fiecărei insule de pe planșa centrală, fiecare cu un cost roșu sau albastru. Așadar, există 3 resurse de bază în joc: aurul, folosit la achiziția noilor fețe de zar și fărâmele de lună (cele albastre) și de soare (cele roșii), folosite la achiziția cărților. Toate 3, însoțite de zecile și unitățile pentru puncte, sunt monitorizate și ajustate pe tabloul fiecărui jucător, pe 5 linii diferite. Punctual, toți jucătorii aruncă cele 2 zaruri concomitent, iar rezultatul aruncării este ajustat pe tabloul individual, crescând cuantumul resurselor și implicit oportunitățile de dezvoltare. Aruncările se tot repetă, dar doar un singur jucător are și acces la talciocul zeilor, prin rotație, iar la faza de achiziție totul se rezumă la a cumpăra oricâte fețe îmbunătățite de zar permite punga, care se înlocuiesc instant, și/sau achiziția unei/a două cărți, care vor oferi un anumit număr de puncte și/sau un anume bonus. Destul de simplu, cu ture foarte rapide și cu transparență totală asupra a tot ce se întâmplă, de vreme ce zarurile au fost aruncate și cărțile date pe față.

 
 

Nu prea știu de unde să încep la capitolul componente și prezentare, pentru că întregul pachet e pur și simplu excepțional. Când am văzut din prezentare că tot adaugi șl scoți fețele de zar, n-aș fi pariat că plasticul respectiv ar rezista mai mult de 5 partide. Dar calitatea e similară cu cea a unor piese de Lego, iar sistemul ingenios de pârghie permite înlăturarea lor cât ai zice pește. Chiar și în cazul oamenilor care nu par a înțelege cum funcționează o pârghie din prima și trag în disperare de fața respectivă de te trec toate transpirațiile, colțurile rămân intacte, de parcă sunt gândite drept zestre pentru strănepoți. În al doilea rând, ilustrațiile cărților și design-ul grafic, alături de paleta inspirată de culori aduc mare cinste lui Biboun, pseudonimul sub care este cunoscut Christophe Fossard. Totul culminează cu una dintre cele mai ingenioase cutii, împărțită ideal pentru a păstra toate componentele la locul lor, odată depozitate - cu un mare plus pentru husa de protecție a templului, care vine cu coperta imprimată pe post de legendă a unde trebuie să stea fiecare față în parte.

 
 

Deși pare prea simplist pentru a oferi cine știe ce rejucabilitate, există câteva elemente care ajută mult în acest sens: în primul rând strategia abordată în fiecare partidă vis-a-vis de customizarea zarurilor va varia de la joc la joc (cu loc de explorat pe un anumit tip de cărți, fie bani în combinație cu ciocanul Asgardian, ori puncte în combinație cu multiplicatori), apoi includerea a 2 teancuri diferite de cărți, pentru a le alterna de la joc la joc și nu doar atât, ci chiar a le și mixa între ele și în final, posibilitatea de a include 2 module noi odată cu achiziționarea extensiei - module primite cu reacții felurite, de vreme ce pentru publicul larg ar fi contat mai degrabă teancuri noi de cărți cu abilități nefolosite încă, pentru a păstra neștirbită senzația de tot unitar a jocului în varianta lui de bază, în contrast cu aprecierea venită din partea jucătorilor care ar fi preferat un twist în parcurgerea simplistă a rundelor. Interacțiunea dintre jucători e aproape nulă, singurul lucru tensionat fiind poate cursa pentru obținerea anumitor cărți. Planificarea poate fi făcută doar într-o anumită măsură, chiar dacă există transparență totală asupra tabloului fiecărui jucător, pentru că, în fond, norocul nu este eliminat în totalitate, ci doar controlat pe măsură ce jocul evoluează. Chiar dacă detești jocurile cu zaruri, îți garantez că acesta oferă o satisfacție aparte, de vreme ce modelezi ceva standard într-o amprentă personală. Și drept mărturie că jocul e bun, rămâi cu convingerea că s-a terminat cu 2-3 runde prea repede și vei vrea să-l rejoci imediat.

 

Lasă un comentariu